tisdag 28 mars 2017

170316 Costa Rica - Dag # 17

Är kvar på hotellet i dag. Kollar mailen på morgonen och ser att jag har fått kontakt med den lokale researrangören som berättar att man har tagit bort min bokning för dagen. Behöver därmed inte stå och vänta in bussen när den kommer. Får även tillbaka pengarna för dagens utflykt till Arenal vulkanen står det i mailet. Det hade jag inte räknat med men bra naturligtvis

Rensar bort några tusen oskarpa bilder i datorn när jag sitter på hotellets olika ute platser. Lite tråkigt är det ju men har tagit rätt beslut känner jag. Är trött och sover i flera omgångar. 

Oxkärror och målning av vagnshjulen återfinns överallt som konst och utsmyckning 


 Vågar inte ta med kameran men tar i alla fall en promenad i omgivningarna. Det finns tyvärr ändå inget speciellt att fota. Hus och gator i en salig röra. Försöker ha koll vart jag är och det är nog lätt att vela bort sig här. 



Mosaik, kakel och klinker i mönster ser man ofta. Äter ganska bra lunch på en buffé restaurang men jag fick inte lägga upp maten själv på tallriken... 

Packar inför morgondagen och förstår att mitt enbensstativ blev kvar på bussen när jag snabbt gick av den på "fel" ställe så att de slapp göra en lång rundtur för att kunna stanna utanför hotellet. 

Mitt billiga eBay stativ som tyvärr inte höll måttet och som jag har fått laga 3 gånger under tiden här. Nja, det kan faktiskt göra det samma. 


Testar klockradion som väcknings backup till mobilen. Som vanligt.... funkar inte. 

Inga kommentarer: