tisdag 28 mars 2017

170312 Costa Rica - Dag # 13

Vi åker upp i Talamanca bergen mot Cerro de la Muerto. Stannar efter vägen för lunch med denna utsikt. 


Undrar först varför Pablo har stannat här av alla ställen. Förstår ingenting förrän vi går in på denna restaurang. Den skulle man aldrig hitta om man inte visste att den fanns. Fantastiskt trevlig. Det är söndag och den verkar vara välbesökt av lokala gäster


Mycket genuint och väldigt bra


Det är till dessa koordinater vi är på väg. 9.570663, -83.750493. 
Passerar gamla huvudstaden Cartago på vägen


Hotellet eller lodgen där vi ska bo heter Paraiso Quetzal Lodge


Mycket speciellt och annorlunda. Här är stugan jag bor i. Extremt vacker utsikt från fönstret. Det är svalare här än någon annanstans jag har varit förut i Costa Rica. Tror att det kann vara ner mot 5 grader på natten. Värmeaggregat på rummet och jag har tre tjocka filtar över täcket. Inte mig emot. Sover som en stock


Detta är anledningen. Vi är på 2650 meters höjd över havet


En ganska lång och ansträngande bilresa hit. Känner mig både mör och frusen. Försöker mig på lite kolibrifotografering på eftermiddagen / kvällen. Eftersom bilderna nästa dag blev bättre så utelämnar jag dem denna dag. 

Solnedgången över bergen är spektakulär 


Vilket trevligt och speciellt ställe. 

Inga kommentarer: