torsdag 8 december 2016

161205-06 Ävdalen

 Vi var till Älvdalen och hälsade på min mamma. 
Stannade till vid det fina ljuset i Sunnemo


Stannade till vid Brattfallet som vi brukar passa på att göra. Mer vatten än förra gången vi var här men inte kallt. Det brukar bli de bästa bilderna


Hela vattenfallet har frusit till is


Klättrade ned men det var isigt och halt nere vid vattnet


Vi gjorde en tur till Sälen för att se hur mycket snö det var. Ca 0.5 meter och vissa backar i Lindvallen är öppna. Vi var här flera gånger förr när Henrik och Fredrik var mindre. Åt lunch på en restaurant som inte såg mycket ut för världen från utsidan. Det visade sig att den var lite "gammaldags" och mycket hemtrevlig 


När vi åkte till Sälen trampade jag ned mig i ett dike när jag skulle gå ut på en tjärn. Hade ett par oanvända sockor som jag kunde använda istället.... 

På vägen tillbaka till Älvdalen fick vi några solnedgångsbilder över Sörsjön 
GPS 61.347303, 13.362434





Det är inte så långt mellan Älvdalen och Sälen, 70 km, men det tog hela den ljusa delen av dagen att åka fram och tillbaka


Inga kommentarer: